Siłownia – jak zacząć? (4F)

24. 02. 2017

W ostatnich latach kult zdrowego ciała oraz zdrowego jedzenie stał się bardzo modny. Ludzie coraz częściej ćwiczą by przede wszystkim zrzucić zbędne kilogramy i tym samym poprawić kształt swojej sylwetki. Jak radzić sobie na siłowni? Co powinniśmy wiedzieć idąc tam pierwszy raz?

Na początku swojej przygody z siłownią warto pomyśleć o skorzystaniu z porad trenera personalnego, który dostosuje ćwiczenia do naszego stopnia zaawansowania. Jednak jest to także dodatkowy wydatek. Konsultacja trenera personalnego kosztuje od 50 - 100 zł za godzinę. Jeśli jednak nie jesteśmy w stanie pozwolić sobie na opiekę wykwalifikowanej osoby możemy skorzystać z porad trenera, który zawsze obecny jest na sali. Może okazać się, że siłownia stanie się naszą pasją i sami zaczniemy pogłębiać wiedzę w tym zakresie. 

Aby dobrze przygotować się do ćwiczeń nalezy zaopatrzyć się w odpowiednią, przystosowaną do danego rodzaju aktywności odzież sportową. Warto w tym celu skorzystać z ofert popularnych sklepów z profesjonalnymi acesoriami do ćwiczeń takich jak Go Sport. Musimy także ustalić plan treningów. Oprócz ćwiczeń równie istotna jest także regeneracja, która zalecana jest minimum 2-3 razy w tygodniu. Pamiętajmy także by przed każdym rozpoczętym treningiem rozgrzać swoje ciało, a po wykonanych ćwiczeniach należycie je rozciągnąć. Uchroni nas to przed kontuzjami i wzmocni nasze ciało. Kluczową kwestią jest także oddech. Wdech zalecany jest podczas wykonywania lżejszych ćwiczeń natomiast wydech w momencie cięższej fazy. Pamiętajmy także by w torbie na siłownie oprócz stroju sportowego oraz butów zabrać wodę. Najlepiej nawadniać ciało w odstępach 15-20 minutowych podczas wykonywanej aktywności. Dodatkowo dla poprawienia ukrwienia oraz szybszej regeneracji mięśni po wykonanych ćwiczeniach zalecany jest naprzemienny prysznic wodą ciepła oraz zimną. Wchodząc na siłownię nawet pierwszy raz bądźmy pewni siebie, w końcu każdy kiedyś zaczynał J

Obserwuj nas:

Popularne sieci handlowe

Miasta