Zdrowe zamienniki słodyczy (Auchan)

08. 09. 2017

Centrum handlowe: CH Auchan Gliwice
Wiele osób nie wyobraża sobie dnia bez chociaż jednej słodkiej przekąski. Słodycze "patrzą" na nas ze sklepowych półek. Do wyboru jest mnóstwo produktów. Coraz częściej słyszy się jednak o zjawisku, zwanym uzależnieniem od cukru. Zbyt częste sięganie po słodycze powinno dać do myślenia - może to być początek cukrowego nałogu. Jak sobie poradzić w sytuacji, gdy czuje się nieodpartą chęć sięgnięcia po kolejnego batonika czy jeszcze jedną kostkę czekolady?

Co zamiast batoników?

Cóż, cukier można znaleźć również w naturalnych produktach, i to w o wiele zdrowszej formie. Gdy ma się nawyk jedzenia batonika lub paczki ciastek w przerwie między zajęciami czy w pracy, warto zastąpić te słodycze ulubionym owocem. Jabłko, banan, a może pomarańcza? Wybór jest naprawdę spory. Można również przygotować sobie sałatkę owocową. W domu, zamiast ciastek, dobrze jest trzymać paczuszkę rodzynek. Są one słodkie i dużo zdrowsze od syntetycznych cukierków. W sklepach ze zdrową żywnością zakupić można również smaczne przekąski, takie jak suszone morele czy figi.

Zrezygnuj z gotowych soków

Zamiast sięgać po słodkie soki czy napoje gazowane, lepiej samemu przygotować zapas soków owocowych. Mogą one służyć przez cały rok jako dodatek do herbaty czy zwykłej wody. Wówczas, zamiast kupować kolejną butelkę gazowanego napoju z horrendalną ilością cukru, będzie można brać ze sobą butelkę wody z sokiem. Osoby, które są przyzwyczajone do słodzenia herbaty, mogą mieć problem z przestawieniem się na picie jej bez cukru. Rozwiązać to można, dodając do niej łyżeczkę miodu. 

Choć dla osób, przyzwyczajonych do słodyczy dieta bez takiego cukru jest czymś niewyobrażalnym, można się na nią stopniowo przestawić. Ważne, aby być cierpliwym i nie poddawać się w przypadku, gdy ulegnie się pokusie. Dla własnego zdrowia warto próbować do skutku!
Obserwuj nas:

Popularne sieci handlowe

Miasta