Zakupy on-line: Szybkie przelewy coraz popularniejsze

04. 05. 2017

Zakupy on line to znak naszych czasów - bez biegania po sklepach i żmudnego wyszukiwania produktów, bez stania w kolejkach i tracenia czasu. Kiedyś przez Internet najczęściej kupowaliśmy książki i płyty, dziś - kupujemy wszystko: od odzieży, przez żywność po sprzęt elektroniczny i artykuły budowlane.

O ile kwestia nietrafionego zakupu i możliwości jego zwrotu jest oczywista, o tyle wątpliwości wzbudzają płatności on line, a ściślej - ich bezpieczeństwo. Czy są powody do obaw?  

Jakie formy płatności on line są dostępne dla klientów?

Zakupy i zapłata za jednym kliknięciem myszki? To realia dzisiejszych zakupów online. Szybka płatność, szybka realizacja i dostawa zakupu - idealnie wpisują się we współczesne, zabiegane czasy. Najczęściej wybieraną formą płatności online jest przelew z konta internetowego bądź wykorzystanie karty kredytowej czy debetowej. Już niemal połowa Polaków dokonuje mniej lub bardziej okazjonalnie takich płatności. Szybkie przelewy realizowane mogą być także na drodze takich rozwiązań jak PayU (umożliwiający także zakupy ratalne), PayPal, BLIK czy IKO. Kupujący online i preferujący taką szybką formę zapłaty nie mają wątpliwości, że jest to niezwykle wygodna forma realizowania transakcji. Wciąż jednak wielu klientów poddaje w wątpliwość bezpieczeństwo takiego rozwiązania i decyduje się na zakupy online wyłącznie wtedy, gdy dostępne są w opcji płatności za pobraniem. W jaki sposób sklep internetowy zapewnia bezpieczeństwo transakcji bezgotówkowych? 

Szybki przelew - jak płacić bezpiecznie?

Płacąc zwykłym przelewem z internetowego konta bankowego, nasze pieniądze mogą trafić bezpośrednio na konto sprzedawcy, a potwierdzenie dokonania przelewu jest podstawą do dochodzenia swoich praw w razie chęci zwrotu towaru czy jego nie otrzymania. W przypadku płatności kartą niektórych klientów zniechęca konieczność podania danych karty, co stanowi zachętę dla potencjalnych hakerów i oszustów. Ale płatność kartą oferuje usługę chargeback, czyli obciążenia zwrotnego. Kiedy otrzymamy wadliwy towar albo w ogóle on do nas nie dotrze, możemy zwrócić się do banku o zwrot poniesionych kosztów z konta sprzedawcy. Wówczas to na nim spoczywa obowiązek udowodnienia, że transakcja przebiegła prawidłowo.  

Coraz popularniejsze są tzw. integratory płatności, np. PayU. Po zakupie klient przekierowany jest na zewnętrzną stronę integratora i dopiero tam wybiera jedną z wielu dostępnych metod płatności. Wpłacone środki są następnie przekazywane sprzedawcy. Przy opłacaniu transakcji zagranicznych takie możliwości oferuje PayPal.

Obserwuj nas:

Popularne sieci handlowe

Miasta