Najnowsze badanie mShopper wykazało, że ponad połowa Polaków regularnie robiących zakupy w sieci, wykorzystuje do tego urządzenia mobilne. 43% z nich do tego celu wykorzystuje smartfona.
Urządzenia mobilne w procesach zakupowych
Urządzenia mobilne są nieodłącznym elementem codzienności młodszych pokoleń. Nic więc dziwnego, że odgrywają one ogromną rolę w naszych codziennych wyborach zakupowych. Uczestniczą w każdym etapie procesu zakupowego – od pomysłu lub inspiracji aż po finalizację i zapłatę za produkt. To postawa nazywana smartshoppingiem, która opiera się na wykorzystaniu jak największej ilości dostępnych informacji w celu dokonania właściwego zakupu. Działanie opiera się na korzystaniu z informacji dostępnych w wyszukiwarkach, porównywarkach cen i internetowych newsach.
Smartfony i tablety odgrywają również dużą rolę w zakupach offline. Klienci sklepów przed wyjściem na zakupy sprawdzają bowiem aktualne promocje i porównują ceny w poszczególnych sklepach. Konsumenci korzystają również z kodów i kuponów rabatowych dostępnych online do zrealizowania stacjonarnych zakupów. Popularność zyskuje możliwość płacenia smartfonem za zakupy w– aż 56% posiadaczy urządzeń w 2016 roku używało ich do płacenia.
Zalety m-zakupów
Dlaczego zakupy przez smartfona lub tableta zyskują coraz większą popularność? Wynika to z wielu udogodnień, które oferują swoim użytkownikom. Są to między innymi:
• wygoda – możliwość dokonania zakupu bez wychodzenia z domu;
• swoboda – zaplanować i zrealizować zakupy można zrobić praktycznie w każdym miejscu i o każdej porze, w wolnej chwili w pracy czy nawet późno w nocy;
• oszczędność czasu – robiąc zakupy przez urządzenie mobilne oszczędzamy czas spędzany na poszukiwaniu produktów oraz w sklepowych kolejkach .
Badanie mShopper zostało przeprowadzone przez Mobile Institute na zlecenie Allegro. Zrealizowane pod patronatem Izby Gospodarki Elektronicznej. Wyniki opublikowane w marcu 2016 roku.