Polacy coraz częściej robią zakupy przez smartfona (Ipson)

30. 03. 2017

Centrum handlowe: Panorama Poznań
Aż 3/4 Polaków aktywnie korzystających z internetu posiada urządzenie mobilne. Na przeglądanie stron internetowych, korzystanie z komunikatorów i serwisów społecznościowych przeznaczają oni niemal 3 godziny dziennie. Idąc z duchem czasu Polacy odchodzą również od tradycyjnego modelu zakupów. Coraz częściej są one bowiem robione za pomocą smartfona lub tabletu.

Najnowsze badanie mShopper wykazało, że ponad połowa Polaków regularnie robiących zakupy w sieci, wykorzystuje do tego urządzenia mobilne. 43% z nich do tego celu wykorzystuje smartfona.

Urządzenia mobilne w procesach zakupowych

Urządzenia mobilne są nieodłącznym elementem codzienności młodszych pokoleń. Nic więc dziwnego, że odgrywają one ogromną rolę w naszych codziennych wyborach zakupowych. Uczestniczą w każdym etapie procesu zakupowego – od pomysłu lub inspiracji aż po finalizację i zapłatę za produkt. To postawa nazywana smartshoppingiem, która opiera się na wykorzystaniu jak największej ilości dostępnych informacji w celu dokonania właściwego zakupu. Działanie opiera się na korzystaniu z informacji dostępnych w wyszukiwarkach, porównywarkach cen i internetowych newsach.

Smartfony i tablety odgrywają również dużą rolę w zakupach offline. Klienci sklepów przed wyjściem na zakupy sprawdzają bowiem aktualne promocje i porównują ceny w poszczególnych sklepach. Konsumenci korzystają również z kodów i kuponów rabatowych dostępnych online do zrealizowania stacjonarnych zakupów. Popularność zyskuje możliwość płacenia smartfonem za zakupy w– aż 56% posiadaczy urządzeń w 2016 roku używało ich do płacenia.

Zalety m-zakupów

Dlaczego zakupy przez smartfona lub tableta zyskują coraz większą popularność? Wynika to z wielu udogodnień, które oferują swoim użytkownikom. Są to między innymi:

•             wygoda – możliwość dokonania zakupu bez wychodzenia z domu;

•             swoboda – zaplanować i zrealizować zakupy można zrobić praktycznie w każdym miejscu i o każdej porze, w wolnej chwili w pracy czy nawet późno w nocy;

•             oszczędność czasu – robiąc zakupy przez urządzenie mobilne oszczędzamy czas spędzany na poszukiwaniu produktów oraz w sklepowych kolejkach .

Badanie mShopper zostało przeprowadzone przez Mobile Institute na zlecenie Allegro. Zrealizowane pod patronatem Izby Gospodarki Elektronicznej. Wyniki opublikowane w marcu 2016 roku.

Obserwuj nas:

Sieci handlowe