Lidl, Intermarche, Kaufland i Żabka liderami w kategorii gazetek promocyjnych (Lidl)

07. 11. 2017

Centrum handlowe: Plaza Kraków
Kapituła Programu AdRetail Inspirio przeanalizowała blisko 3 tys. gazetek promocyjnych, wydanych w I półroczu 2017 roku. Publikacje miały łącznie ponad 27 tys. stron. Ich powierzchnia całkowita wyniosła prawie 15 mln cm kw. Analizie poddano gazetki 4 dyskontów, 15 supermarketów, 7 hipermarketów i 10 sieci convenience. Były one porównywane, w ramach swoich segmentów, pod względem atrakcyjności rynkowej i wizualnej, oryginalności, innowacyjności, walorów estetycznych, a także funkcjonalności.

– Program AdRetail Inspirio jest odpowiedzią na potrzeby rynkowe, zarówno sieci handlowych, jak i konsumentów. Postawiliśmy sobie za cel wyłonienie najlepszych na rynku gazetek wśród dyskontów, supermarketów, hipermarketów oraz sieci convenience. Dzięki precyzyjnej i mrówczej pracy naszych ekspertów, odpowiedzieliśmy na ważne pytania, np. która z sieci ma najlepiej wyeksponowane ceny, promocje i produkty, a także czyje gazetki są najbardziej estetyczne – mówi Norbert Kowalski, przewodniczący Kapituły i Dyrektor Zarządzający Siecią AdRetail.

Przeważająca większość ekspertów wyróżniła Lidla w kategorii dyskontów. Uznano, że układ graficzny gazetek tej sieci jest bardzo przejrzysty. Ceny są jasno przypisane do produktów, a promocje – wyraźnie zaznaczone. Poza tym grupy towarowe są mocno od siebie oddzielone. Podkreślane są cechy szczególne artykułów. Same rabaty zawsze są powiązane z istotnymi informacjami na temat asortymentu. Do zakupu zachęca nie tylko obniżka, ale też konkretny przekaz. Prosta kolorystyka, duże obrazy i wyraźne cenówki wyróżniają publikacje tej sieci na tle konkurencji.

– Bardzo cieszymy się z tego, że nasze gazetki zostały uznane za atrakcyjne, przejrzyste i estetyczne. Publikacje są odpowiedzią na potrzeby oraz sugestie naszych klientów. Lubią oni szybko i łatwo pozyskiwać informacje dotyczące wysokiej jakości produktów, walorów zdrowotnych oraz atrakcyjnych, niskich cen. Wszystkie opinie konsumentów i ekspertów są dla nas bardzo wartościowe. Uważnie też weryfikujemy wyniki różnych badań. Zatem wnioski z tej analizy również wyznaczają kierunek naszego dalszego rozwoju. Wyróżnienie Kapituły oczywiście mobilizuje nas do kolejnych działań. Dobrze jest otrzymać taką informację zwrotną, która wzmacnia naszą codzienną aktywność – zapewnia Aleksandra Robaszkiewicz, PR Manager Lidl Polska.

W ocenie większości członków Kapituły, czytelność gazetek Intermarche jest wzorcowa dla innych supermarketów. Bardzo dobrze wyeksponowane ceny i upusty ułatwiają szybkie skanowanie promocji. Dużym atutem jest też powtarzalność układu publikacji, co ułatwia klientom odnajdywanie artykułów. Grafika jest im przyjazna i pozbawiona promocyjnej agresji. Ponadto, informacje o asortymencie są czytelnie przedstawione.

– Kluczowe dla nas jest dopasowanie gazetek do potrzeb klientów, dlatego nasze publikacje cechuje zwięzła komunikacja najważniejszych informacji. Konstrukcja opiera się na wynikach szeregu badań, ale też na obserwacji rynku. Ogromnie cieszy nas wyróżnienie przyznane przez Kapitułę Programu AdRetail Inspirio. Wskazuje ono, że kierunek, w jakim zmierzamy, jest właściwy. Nagrodę traktujemy jako impuls do dalszego, skutecznego działania – komentuje Anna Oriol, lider zespołu ds. gazetek handlowych sieci Intermarche.

Jak stwierdzili eksperci, w kategorii hipermarketów, Kaufland najbardziej atrakcyjnie i przejrzyście prezentuje produkty w swoich gazetkach. Opisy artykułów zawierają wyczerpujące informacje. Ponadto są wyszczególnione grupy cenowe promocji dla łatwego szukania okazji na każdą kieszeń.

Układ publikacji jest czytelny i estetyczny. Na uwagę zasługują też wartości dodane, czyli krzyżówki, porady i przepisy.

– Stawiamy na minimalistyczną grafikę – neutralne i przejrzyste tło, duże zdjęcia i wyraźne czcionki. Zwracamy uwagę na to, aby umieszczać właściwą liczbę produktów na stronie tak, aby każdy z nich był czytelnie przedstawiony, wraz z ceną i opisem. Nasze wydawnictwo trafia do około 6 milionów gospodarstw domowych, więc stanowi jeden z ważniejszych kanałów komunikacji z klientami. Dlatego bardzo cieszy nas przyznane wyróżnienie. Tym samym zostały docenione nasze starania, które mają na celu uatrakcyjnianie wyglądu gazetki – zaznacza Krzysztof Litwinek z Biura Prasowego sieci marketów Kaufland.

Kapituła uznała też, że Żabka najlepiej eksponuje ceny i promocje w kategorii convenience. Wyróżnia je przede wszystkim nowoczesny wygląd. Produkty są przedstawione w atrakcyjny sposób. Poukładano je nie tak jak zawsze, czyli kategoriami, a posiłkami, zgodnie z porami dnia, tj. na śniadanie, obiad czy kolację. Ponadto, oddzielono artykuły przeznaczone na konkretne okazje, np. alkohole czy słodycze, od codziennych zakupów. Wszystko jest jednoznacznie skomponowane z cenami. Wyraźnie oznaczone są również hity cenowe i typy promocji, np. wielosztuki.

– Wyróżnienie jest dla nas potwierdzeniem tego, że wysiłek, jaki wkładamy w rozwój sieci, staje się widoczny także w działaniach marketingowych. Nasze gazetki są dopasowywane do potrzeb klientów. Pokazujemy w nich tylko niektóre produkty, starając się zostawić przestrzeń na wyeksponowanie cen czy dodatkowy opis. Uważamy, że przejrzysta forma przedstawiania wybranego asortymentu zdecydowanie wzmacnia impuls do zakupu – wyjaśnia Jarosław Serednicki, kierownik zespołu marki w sieci Żabka.

Zdaniem jednego z członków Kapituły, Sebastiana Starzyńskiego, wnioski, które zostały zawarte w raporcie, są kopalnią wiedzy dla sieci handlowych. To jest spojrzenie zewnętrzne i porównanie zarówno różnych kanałów, jak i efektów pracy graczy na rynku, według jednego standardu i tej samej grupy osób. Różnice między zwycięzcą a 2. czy 3. miejscem często były niewielkie. Natomiast zdarzały się publikacje odbiegające od średniej. Dla ich twórców, szczególnie tych, którzy gorzej wypadli w rankingu, raport jest wyjątkowo cennym zbiorem uwag. Zawiera konkretne wskazówki na temat tego, co można zmienić, żeby zwiększyć czytelność gazetek.

– Wnioski zgromadzone w Programie AdRetail Inspirio zapewniają sieciom handlowym informację zwrotną. Dzięki niej mogą udoskonalać jakość swoich wydawnictw. Jednak najbardziej zyskają na tym klienci. Gazetki reklamowe będą stawać się dla nich jeszcze bardziej przyjazne i czytelne – przewiduje Krzysztof Litwinek z sieci marketów Kaufland.

Z kolei, jak stwierdza inny członek Kapituły, dr Maria Andrzej Faliński, wykonana analiza jest pensum wiedzy. Taka ilość zebranych opinii stanowi pewnego rodzaju zbiór przesłanek, które mogą posłużyć zarówno w pracy w handlu, jak i po stronie specjalistów od komunikacji komercyjnej.

Organizatorem Programu AdRetail Inspirio jest Sieć AdRetail. Partnerami medialnym przedsięwzięcia są serwis Interia.pl, Radio RMF FM i serwis agencyjny MondayNews. Analizowane przez Kapitułę, gazetki promocyjne były emitowane od 1 stycznia do 30 czerwca 2017 roku. Wzięto pod uwagę 4 kategorie: dyskonty (470 gazetek), supermarkety (1013), hipermarkety (1233) i convenience (259 publikacji). Łącznie przeanalizowano działania 36 sieci. Wśród członków Kapituły znaleźli się m.in. dr Maria Andrzej Faliński, były Dyrektor POHiD-u, obecnie niezależny ekspert rynku detalicznego, Andrzej Wojciechowicz, ekspert Komisji Europejskiej i NCBR w obszarze gospodarki innowacyjnej, Sebastian Starzyński, prezes instytutu badawczego ABR SESTA, Marcin Dobek, członek zarządu platformy TakeTask, a także Katarzyna Czuchaj-Łagód, Dyrektor Zarządzająca firmą badawczą Mobile Institute.

Zobacz relację z wydarzenia TUTAJ
Obserwuj nas:

Produkty z centrum handlowego Plaza Kraków

  • Odkurzacz WD2 Karcher

    Odkurzacz WD2 Karcher jests teraz dostępny w promocyjnej cenie, która obowiązuje w dniach od 15.11.2017 do 04.12.2017. Ten kompaktowych wymiarów odkurzacz doskonale sprawdzi się w roli odkurzacza samochodowego, a także w piwnicy, garażu czy przydomowym warsztacie. Jego zaletą jest wielofunkcyjność i niewielki ciężar. Odkurzacz wyposażony został w 12-litrowy zbiornik na zanieczyszczenia wykonany z tworzywa sztucznego oraz w wąż ssący o długości 4 metrów. Usuwa suche i wilgotne zabrudzenia oraz niewielkie ilości wody.

    199,00zł

    Sklep: Carrefour
    Obowiązuje: 15. 11. 2017 - 04. 12. 2017
  • Szybkowar Tefal Neo

    Szybkowar Tefal Neo jest teraz dostępny w promocyjnej cenie, która obowiązuje w dniach od 15.11.2017 do 04.12.2017. Oferowany szybkowar pozwala na przygotowanie smacznych posiłków dwa razy szybciej niż w przy użyciu standardowych garnków. Został wyposażony w dwa programy gotowania, a dodatkowo posiada atrakcyjny design oraz automatyczny system otwierania i zamykania. Szybkowar wykonano z wytrzymałej, polerowanej stali nierdzewnej. Jego pojemność wynosi 6 litrów. Dodatkowo posiada on nowy typ zaworu, zintegrowany z rączką.

    179,00zł

    Sklep: Carrefour
    Obowiązuje: 15. 11. 2017 - 04. 12. 2017
  • Komplet noży

    Komplet noży jest teraz dostępny w promocyjnej cenie, która obowiązuje w dniach od 15.11.2017 do 04.12.2017. Noże w kuchni to podstawowy element wyposażenia używanego na codzień. Oferowany, profesjonany zestaw noży doskonale sprawdzi się do krojenia mięsa, sera, filetowania i wielu innych czynności. Noże są wyjątkowo wytrzymałe, są również bardzo dobrze wywarzone, dzięki czemu pewnie trzyma się je w dłoni i bez znaczenia jest to, czy użytkownik jest prawo czy leworęczny. Noże są naostrzone i gotowe do użycia.

    124,00zł

    Sklep: Carrefour
    Obowiązuje: 15. 11. 2017 - 04. 12. 2017
  • Termofor sweterek

    Termofor sweterek jest teraz dostępny w promocyjnej cenie, która obowiązuje w dniach od 15.11.2017 do 04.12.2017. Przyjemny w dotyku i chroniący przed oparzeniami sweterek na termofor bardzo dobrze się prezentuje. Sam termofor jest pojemnikiem napełnionym wodą i służy do ogrzewania ciała, a także do łagodzenia miejscowego bólu. Termofor w sweterku ma bardzo ciekawy kształt i w rzeczywistości przypomina bardziej pluszaka do zabawy niż produkt do ogrzewania. Poza tym pomaga raz na zawsze zapomnieć o nieprzyjemnych, gumowanych workach.

    19,99zł

    Sklep: Carrefour
    Obowiązuje: 15. 11. 2017 - 04. 12. 2017
  • -23%
    Organza na rolce

    Organza na rolce jest teraz dostępna w promocyjnej cenie, która obowiązuje w dniach od 15.11.2017 do 04.12.2017. Wymiary oferowanego produktu wynoszą 28 x 300 cm. Ta bardzo stylowa, dekoracyjna organza została nawinięta na specjalną rolkę, która ułatwia transport i redukuje gniecenie. Może służyć jako materiał, z którego wytnie się wiele kokardek, stroików do bukietów kwiatów i wiele innych. Organza jest bardzo delikatna i zwiewna w wyglądzie, dzięki półprzezroczystej strukturze materiału. To doskonały sposób na ładną dekorację.

    9,99zł

    Sklep: Carrefour
    Obowiązuje: 15. 11. 2017 - 04. 12. 2017
  • Zestaw kosmetyków Perfecta Fenomen C

    Zestaw kosmetyków Perfecta Fenomen C jest teraz dostępny w promocyjnej cenie, która obowiązuje w dniach od 15.11.2017 do 04.12.2017. Kosmetyki z tej serii zawierają unikalny kompleks, który jest połączeniem trzech skoncentrowanych form witaminy C. Są one transportowane bezpośrednio do komórek skóry, dzięki technologii hiper-migracji. To właśnie decyduje o jej maksymalnym przyswajaniu i skutecznym działaniu. Dodotkowo produkty zostały wzbogacone składnikami aktywnymi, takimi jak: kwas hialuronowy, retinol czy fitohormony.

    24,99zł

    Sklep: Carrefour
    Obowiązuje: 15. 11. 2017 - 04. 12. 2017
  • Zestaw kosmetyków Ekspert Wieku L'Oreal

    Zestaw kosmetyków Ekspert Wieku L'Oreal jest teraz dostępny w promocyjnej cenie, która obowiązuje w dniach od 15.11.2017 do 04.12.2017. Produkty dołączone do zestawu doskonale odżywiają skórę, działają przeciwzmarszczkowo, a także dają efekt liftingu. Zestaw zawiera krem na dzień, który regularnie stosowany widocznie ujędrnia skórę. Zawiera również krem przeznaczony do stosowania na noc, którego potrójna moc przejawia się działaniem redukującym zmarszczki. Ponadto w zestwie znajduje się także rozświetlające mleczko oczyszczające.

    39,99zł

    Sklep: Carrefour
    Obowiązuje: 15. 11. 2017 - 04. 12. 2017
  • Zestaw kosmetyków Lirene Retinol

    Zestaw kosmetyków Lirene Retinol jest teraz dostępny w promocyjnej cenie, która obowiązuje w dniach od 15.11.2017 do 04.12.2017. Jest to odmładzająca seria kosmetyków, których składniki aktywne zostały starannie dobrane, tak by zapokoić specyficzne potrzeby skóry dojrzałej. Pomagają odzyskać skórze gładkość oraz promienny, zdrowy wygląd. Poza tym skutecznie stymulują produkcję kwasu hialuronowego, kolagenu i elastyny, działając liftingująco i ujędrniająco. Z kolei obecność koenzymu Q10 uruchamia procesy naprawcze.

    29,99zł

    Sklep: Carrefour
    Obowiązuje: 15. 11. 2017 - 04. 12. 2017
  • Zestaw kosmetyków Nivea Men

    Zestaw kosmetyków Nivea Men jest teraz dostępny w promocyjnej cenie, która obowiązuje w dniach od 15.11.2017 do 04.12.2017. Do zestawu dołączona jest kosmetyczka, a składa się on z czterech elementów. Jest to zestaw, który w sposób kompleksowy zadba o skórę mężczyzny. Zawiera antybakteryjną formułę, dzięki której skutecznie walczy z bakteriami, ale też doskonale zaspokaja potrzeby skóry wrażliwej i skłonnej do podrażnień. Kosmetyki Nivea Men są gwarancją niezawodnej ochrony i długotrwałej świeżości.

    46,99zł

    Sklep: Carrefour
    Obowiązuje: 15. 11. 2017 - 04. 12. 2017
  • Maszynka do golenia Wilkinson Hydro Connect 5

    Maszynka do golenia Wilkinson Hydro Connect 5 w kosmetyczce jest teraz dostępna w promocyjnej cenie, która obowiązuje w dniach od 15.11.2017 do 04.12.2017. Maszynka ta została wyposażona w pojemnik z żelem nawilżającym, dzięki któremu zapewnia aż o 40% mniej tarcia niż w przypadku innych tego typu maszynek, na przykład maszynki Quattro Titanium. Żel ten doskonale nawilża przy każdym goleniu. Poza tym maszynkę wyposażono w pięć ostrzy dla idelanie dokładnego i precyzyjnego golenia. Skóra po goleniu pozostaje świeża i zadbana.

    37,99zł

    Sklep: Carrefour
    Obowiązuje: 15. 11. 2017 - 04. 12. 2017
  • Zestaw kosmetyków AA Men

    Zestaw kosmetyków AA Men jest teraz dostępny w promocyjnej cenie, która obowiązuje w dniach od 15.11.2017 do 04.12.2017. Kosmetyki dołączone do zestawu posiadają innowacyjnną, starannie opracowaną formułę pielęgnacyjną. Przeznaczone są między innymi do skóry wrażliwej i skłonnej do podrażnień powstałych podczas golenia. Formuła ta intensywnie nawilża, pielęgnuje, jak również dba o niwelowanie zaczerwienień. Ponadto w produktach AA Men zastosowano mikrolipidowy system, który ogranicza utratę wody przez skórę.

    30,99zł

    Sklep: Carrefour
    Obowiązuje: 15. 11. 2017 - 04. 12. 2017
  • Zestaw kosmetyków Rexona

    Zestaw kosmetyków Rexona, zarówno dla mężczyzn, jak i dla kobiet jest teraz dostępny w promocyjnej cenie, która obowiązuje w dniach od 15.11.2017 do 04.12.2017. W zestawie znajdują się: dezodorant o pojemności 150 ml, a także żel pod prysznic o pojmności 250 ml. Zestaw ten to praktyczny niezbędnik dla każdego, kto ceni sobie higienę i długotrwałe uczucie świeżości. Ponadto opakowany w katon zestaw kosmetyków jest idealnym pomysłem na niewielki podarunek, na przykład z okazji imienin, urodzin czy świąt.

    13,99zł

    Sklep: Carrefour
    Obowiązuje: 15. 11. 2017 - 04. 12. 2017
  • Zestaw kosmetyków Gillette Fusion

    Zestaw kosmetyków Gillette Fusion w kosmetyczce jest teraz dostępny w promocyjnej cenie, która obowiązuje w dniach od 15.11.2017 do 04.12.2017. Zestaw jest doskonałym pomysłem na prezent dla ukochanej osoby. Kosmetyki serii Gillette Fusion pozwalą bliskiej osobie na energetyczny początek dnia, a także jego dobre zakończenie. Zestaw zapewnia doskonałą pielęgnację skórze. Żel do golenia zawiera nawilżające emolienty, które idealnie zmiękczają zarost i pomagają chronić skórę twarzy podczas golenia.

    46,99zł

    Sklep: Carrefour
    Obowiązuje: 15. 11. 2017 - 04. 12. 2017
  • Czekolada Wedel 38 g

    Czekolada Wedel jest teraz dostępna w wyjątkowo okazyjnej cenie, która obowiązuje w dniach od 15.11.2017 do 04.12.2017. Podana cena dotyczy opakowania o gramaturze 38 g. Kupujący może wybierać spośród dwóch rodzajów czekolady. Po czekoladę często sięgamy ze względu na jej niepowtarzalny smak lub też po prostu, żeby poprawić sobie natrój. Na pozytywne działanie na samopoczucie człowieka wpływają składniki zawarte w czekoladzie, takie jak: tryptofan, glukoza, kofeina, teobromina, a także jony magnezu.

    1,69zł

    Sklep: Carrefour
    Obowiązuje: 15. 11. 2017 - 04. 12. 2017
  • Chałwa Wedel 250 g

    Chałwa Wedel jest teraz dostępna w wyjątkowo okazyjnej cenie, która obowiązuje w dniach od 15.11.2017 do 04.12.2017. Podana cena dotyczy opakowania o gramaturze 250 g. Kupujący może wybierać spośród dwóch rodzajów chałwy. Chałwa jest słodkim i specyficznym przysmakiem, mającym swoich fanów na całym świecie. Najczęściej chałwa powstaje przez wymieszanie nasion oleistych z napowietrzoną masą karmelową. Bazę chawły mogą stanowić przeróżne składniki, takie jak: nasiona słonecznika, a nawet fasola lub soczewica.

    7,99zł

    Sklep: Carrefour
    Obowiązuje: 15. 11. 2017 - 04. 12. 2017
  • -29%
    Maybelline Lash Sensational, tusz do rzęs, black, 9,5 ml

    Maybelline Lash Sensational, tusz do rzęs, black, dostępny jest teraz w promocyjnej cenie za opakowanie o pojemności 9,5 ml. Oferta jest ważna w dniach od 09.11.2017 do 19.11.2017. Tusz posiada lekką formułę, która nie powoduje sklejania rzęs. Wydobywa ona intensywną czerń, by podkreślić piękno oprawy oczu. Produkt został wyposażony w szczoteczkę w kształcie wachlarza o wypustkach różnej długości. Dzięki temu dociera ona nawet do najkrótszych rzęs i precyzyjnie je rozdziela. Tusz należy aplikować dynamicznymi ruchami w lewo i prawo, kierując się ku górze.

    25,99zł

    Sklep: Rossmann
    Obowiązuje: 09. 11. 2017 - 19. 11. 2017
  • -30%
    Maybelline Tattoo Brow tusz do brwi, medium, 5 g

    Maybelline Tattoo Brow tusz do brwi, medium, dostępny jest teraz w promocyjnej cenie za opakowanie o gramaturze 5 g. Oferta jest ważna w dniach od 09.11.2017 do 19.11.2017. Produkt został opracowany w oparciu o innowacyjną technologię permanentnego makijażu i pozwala uzyskać efekt starannie wystylizowanych brwi. Efekt aplikacji utrzymuje się aż do 3 dni, a żelowa formuła oraz wyjątkowy aplikator ułatwiają samodzielne nałożenie kosmetyku. Produkt dostępny jest w trzech odcieniach, które można z łatwością dopasować do koloru swoich brwi.

    36,99zł

    Sklep: Rossmann
    Obowiązuje: 09. 11. 2017 - 19. 11. 2017
  • -28%
    Perfecta Hydro Magnetic, hiper nawilżający płyn micelarny do demakijażu twarzy i oczu, 400 ml

    Perfecta Hydro Magnetic, hiper nawilżający płyn micelarny do demakijażu twarzy i oczu, dostępny jest teraz w promocyjnej cenie za opakowanie o pojemności 400 ml. Oferta jest ważna w dniach od 09.11.2017 do 19.11.2017. Preparat skutecznie i delikatnie usuwa makijaż, oczyszczając skórę z zanieczyszczeń, a także nawilża ją i odświeża, wspomagając naturalną barierę ochronną skóry. Kosmetyk jest odpowiedni do każdego rodzaju skóry. Formuła płynu zawiera algi morskie bogate w aminokwasy i sole mineralne.

    12,49zł

    Sklep: Rossmann
    Obowiązuje: 09. 11. 2017 - 19. 11. 2017
  • -28%
    Perfecta Fenomec C, krem multi-regeneracja, na dzień i na noc 60+, SPF 6, 50 ml

    Perfecta Fenomec C, krem multi-regeneracja, na dzień i na noc 60+, SPF 6, dostępny jest teraz w promocyjnej cenie za opakowanie o pojemności 50 ml. Oferta jest ważna w dniach od 09.11.2017 do 19.11.2017. Krem zapewnia skórze efekt rozświetlenia i odmłodzenia, dzięki zawartości skoncentrowanej witaminy C. Zostaje ona przetransportowana bezpośrednio do wnętrza komórek. Po aplikacji daje natychmiastowe odczucie zmiękczenia i odżywienia. Szczególnie poleca się go do pielęgnacji skóry wymagającej silnej regeneracji.

    17,99zł

    Sklep: Rossmann
    Obowiązuje: 09. 11. 2017 - 19. 11. 2017
  • -33%
    Aussie Clean Supreme, suchy szampon do włosów, 180 ml

    Aussie Clean Supreme, suchy szampon do włosów, dostępny jest teraz w promocyjnej cenie za opakowanie o pojemności 180 ml. Oferta jest ważna w dniach od 09.11.2017 do 19.11.2017. Suchy szampon jest rewelacyjnym rozwiązaniem, za pomocą którego można w mig przywrócić włosom świeżość. Polecany jest do wszystkich rodzajów włosów. Szampon nie pozostawia na włosach białego osadu, daje natomiast świeżość i czystość w kryzysowych sytuacjach, wymagających szybkiego działania. W składzie szamponu znajduje się między innymi ekstrakt z nasion jojoby.

    12,59zł

    Sklep: Rossmann
    Obowiązuje: 09. 11. 2017 - 19. 11. 2017

Sieci handlowe