Jaki strój wybrać na wiosenny jogging? (50 style)

19. 04. 2017

Centrum handlowe: Galeria Bałtycka
Mamy już wiosnę a to oznacza, że czas ubrać się "na sportowo" i wyjść w teren. Zanim jednak zaczniemy uprawiać jogging, warto zastanowić się co ubrać, by uprawianie sportu nie zakończyło się kilkudniowym, przymusowym pobytem w łóżku.

Pora jest ważna

Nie czarujmy się, marzec i kwiecień to miesiące, w których najbardziej odczujemy duże różnice temperatur. Nie istnieje żadna specjalistyczna odzież termiczna, która pozwoli nam "bezpiecznie" biegać zarówno rano jak i w południe.

Tempo i długość są ważne

Strój do biegania warto dobrać w zależności od intensywności treningu. Przy szybszych i bardziej męczących trasach porannych, warto zdecydować się na krótkie legginsy, koszulkę z krótkim rękawem i oczywiście bluzę z długim rękawem.

Z kolei mniej intensywne, poranne treningi koniecznie rozpocznijmy w długich spodniach. Na górę załóżmy koniecznie cienką koszulę z długim rękawem i oczywiście bezrękawnik.

A co jeśli biegamy po południu (gdy temperatura mieści się w zakresie 15 - 20 stopni Celsjusza)? Wtedy optymalnym rozwiązaniem będą krótkie spodenki i oczywiście lekka koszulka z krótkim rękawem.

Jak zabezpieczyć głowę?

Jeśli biegamy, to koniecznie z nakryciem głowy! Bieganie bez jakiejkolwiek czapki szybko doprowadzi nas do przeziębienia bądź przegrzania głowy, wszak to właśnie przez nią ucieka 80 procent ciepła ciała.

Wiosna to czas, w którym warto zdecydować się na chustę Buff (w razie potrzeby możemy ją rozluźnić). Ewentualnie możemy ubrać czapkę ocieplaną (podczas porannych treningów będzie ona nieoceniona). Z kolei w ciągu dnia warto zdecydować się na klasyczną czapkę z daszkiem.

Sieci handlowe