Czy o naszych zakupach decydują blogerzy? (Big Star)

24. 06. 2017

Centrum Handlowe ATRIUM Gama Centrum handlowe
Niecodzienne zakupy – to właśnie tej tematyce poświęcony został raport opracowany przez Attention Marketing. Skupia się on na decyzjach konsumenckich Polaków, które wykraczają poza zwyczajne, codzienne zakupy – wybór nowego auta lub sprzętu RTV.

Reklama dźwignią handlu?

Wyniki badania mogą zmienić strategie marketingowe niektórych sprzedawców. Okazało się bowiem, że tradycyjna reklama ma niewielki wpływ na decyzje zakupowe. Klienci sądzą, że jest ona niewiarygodna, a tym samym mało pomocna. O wiele ważniejsza jest opinia najbliższej rodziny i przyjaciół, których Polacy obdarzają zaufaniem.

Świadomy klient

Duże zakupy oznaczają duży wydatek. Konsumenci starają się więc zebrać informacje na temat różnych produktów przed ostatecznym wyborem. Takie podejście cechuje 78% respondentów. Sporą część tej grupy stanowią dobrze wykształceni młodzi ludzie z dużych miast. To właśnie oni przykładają największą wagę do jakości towarów i usług.

Co z tym Internetem?

Sieć odgrywa coraz większą rolę w życiu Polaków i ich decyzjach zakupowych, jednak wciąż ma ograniczony wpływ. Blogerzy mogą liczyć na umiarkowane zaufanie potencjalnych klientów – internauci rozumieją, że mogą mieć do czynienia z materiałem sponsorowanym. Bardziej przydatne okazują się recenzje produktów publikowane przez anonimowych użytkowników lub wpisy na forach tematycznych.

Sytuacja wygląda jednak trochę inaczej w przypadku mikroinfluencerów, którzy gromadzą wokół siebie niewielką, ale bardzo zaangażowaną grupę odbiorców. To właśnie oni mają realny wpływ na decyzje podejmowane przez swoich czytelników.

Obserwuj nas:

Produkty z centrum handlowego Centrum Handlowe ATRIUM Gama

Popularne sieci handlowe

Miasta